TA STRONA UŻYWA COOKIE

XNie pokazuj więcej
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Szukaj
linia
Słowa kluczowe:
Przedział cenowy:
do
Kategoria:

z podkategoriami
 

Wyszukiwanie zaawansowane
linia
Na skróty
amica babyliss clatronic eliks familijna first kołdra manta optimum patelnia poduszka pokrywą polska rowenta skrzynce suszarka szczotka vileda włosów zelmer
Extra
linia

Sklep sypialny.com.pl poleca:
Cyfrowa ramka fotograficzna Emprex 6
200.63zł
171.51zł

Sklep sypialny.com.pl poleca:
Poduszka Medical® 40/40 - WYSYŁKA W 24H!
12.50zł
10.99zł

Sklep sypialny.com.pl poleca:
Prostownica ceramiczna susząca włosy Vidal Sassoon VSST2951E
161.30zł
137.50zł

Sklep sypialny.com.pl poleca:
Nowoczesna, analityczna waga z pomiarem tkanek ELIKS GBF-950
109.00zł
54.99zł

Sklep sypialny.com.pl poleca:
Prostownica ceramiczna Braun ES-1
129.99zł
122.99zł

Sklep sypialny.com.pl poleca:
Patelnia z podkładką najlepsza na party
37.99zł
30.90zł

Sklep sypialny.com.pl poleca:
Nowoczesna, analityczna waga łazienkowa ELIKS GBF-830 PROMOCJA
99.00zł
54.99zł

Sklep sypialny.com.pl poleca:
Czajnik bezprzewodowy Zelmer 17Z011
101.99zł
92.25zł

Sklep sypialny.com.pl poleca:
Waga ELIKS GKS-866
57.90zł
29.99zł

Sklep sypialny.com.pl poleca:
Zestaw do wina w skrzynce skórzanej 5cz.
79.99zł
59.99zł

Sklep sypialny.com.pl poleca:
Radiobudzik Scott CMX 108 - WYPRZEDAŻ!
55.50zł
44.28zł

Sklep sypialny.com.pl poleca:
Waga z pomiarem tłuszczu, wody i mięśni Bomann PW
55.50zł
55.23zł
linia
Aktualności
Produkty Babyliss
Materace i poduszki z łuski gryki
O zdrowej pościeli
Oceniamy suszarki
Obniżamy koszty przesyłek!
Aktualności


Porównywarki cen - postęp czy nie koniecznie?   Data: 12 padziernik 2008
Porównywarki cen czy to jest sprzymierzeniec konsumenta czy też niekoniecznie? Z pozoru sprawa wydaje sie jasna i oczywista. Dzięki porównywarkom cen konsument w szybkim czasie może znaleźć interesującą go ofertę i do tego jeszcze w najniższej cenie. Zatem sklepy internetowe nie mogą dowolnie kształtować cen lecz muszą bardzo ostro z sobą konkurować właśnie najniższą ceną aby zachęcić klientów do robienia zakupów właśnie w tym sklepie a nie gdzie indziej.Jak dotąd same korzyści. Spójrzmy jednak jak wygląda sprawa od tej mniej znanej strony. Otóż porównywarki cen to nie są charytatywne serwisy ale przedsięwzięcia komercyjne. Ponadto dające swoim właścicielom pokaźne zyski. Jedną z największych porównywarek kupił serwis allegro i to za wiele milionów złotych. Skąd biorą się te zyski?? Prosta sprawa - ze sklepów internetowych, które płacą porównywarkom cen za każde kliknięcie powodujące przeniesienie klienta z porównywarki do sklepu internetowego. Nie ważne czy klient coś kupi czy tylko zajrzy wiedziony ciekawością. Ktoś powie, że to są groszowe sprawy i nie wpływają znacząco na koszty prowadzenia sklepu i tym samym na ceny. Nic bardziej mylnego!!!! Średni koszt kliknięcia uzależniony jest od branży oferowanej przez sklep ale można przyjąć, że dla produktów AGD oscyluje w okolicach 25 groszy za kliknięcie. A teraz troszke rachunków. Średni sklep internetowy odwiedza dziennie kilka tysięcy klientów. Ale tylko nieznaczny odsetek odwiedzin kończy się zakupami. Przy tej wielkości z porównywarki może trafić do sklepu około 500 klientów. Daje to koszt około 125 złotych dziennie czyli około 4000 tysięcy złotych miesięcznie. Dla przyjętych towarów AGD oznacza to , że aby wyjść na zero sklep powinien sprzedać klientom przychodzącym z porównywarki towarów za około 30 tysięcy złotych. Wydaje się to bardzo mało prawdopodobne. Wniosek - sklepy internetowe współpracujące z porównywarkami dokładają do tego interesu albo podwyższaja swoje marże aby zminimalizować straty. I tu dochodzimy do paradoksu - najniższe ceny z porównywarek wcale nie sa wcale najniższe. Bez trudu znajdziecie towary w niższych cenach niż te znalezione w porównywarkach. Dowód - sklep Tanieje.pl. Nie ma go w porównywarkach - dzięki temu minimalizuje koszty i moze też sprzedawać towary z niższą marżą - zatem taniej. Mam nadzieję, że przybliżyłem czytelnikom paradoks tanich zakupów w internecie.



Statystyka:
linia
Czytano:7393
Ilość komentarzy: 0
linia
linia
Napisz recenzję linia Kontynuuj linia